Logg inn

Getynet ID - Enkel login til mange tjenester
  Identifisering
Logg inn
Ny avtale med Telia om internett og TV
Publisert 21.03.2024
Styret har inngått en ny avtale med Telia vedrørende internett og TV. Kostanden for borettslaget er noen få kroner rimeligere enn dagens avtale, men vi har fremforhandlet bedre internetthastighet, ny infrastruktur og nye bokser for internett og TV i alle leiligheter. 

Alle skal i løpet av dagen få en SMS fra Telia. Hvis dere ikke har fått denne, så må dere ta kontakt med Telias kundesenter på telefon 924 05050 eller https://www.telia.no/kundeservice/kontakt-oss/ for oppdatering av kontaktinformasjon. Dette er helt nødvendig hvis dere skal få nytt utstyr og nye hastigheter

Dere kan velge mellom tre ulike modeller, og dette gjør dere via lenken dere har fått tilsendt fra Telia:
  • TV og internett
    • TV & Strømming med 50 poeng som kan brukes til å velge TV-innhold
    • Bredbåndshastighet 100/100 Mbps (i dag har vi 50/20 Mbps som standard)
    • Trådløst bredbåndsmodem
  • Kun internett
    • Bredbåndshastighet 750 Mbps
    • Trådløst bredbåndsmodem
  • Kun TV
    • TV med 110 poeng som kan brukes til å velge TV-innhold
Det blir ny boks for internet og/eller TV for alle (viktig at dere får dette bestilt via Telia). Dette er det nyeste som Telia har, og internettboksen er av type «Smart Wi-Fi ruter med Wi-Fi6 og MESH». 

Dere kan som før oppgradere internett til større hastigheter, og da for en rimeligere pris enn tidligere. Vi vil likevel anbefale dere å teste våre nye standardhastigheter før dere eventuelt bestiller større pakker. Telia ønsker selvsagt å selge, men 100/100 Mbps bør for de aller fleste være mer enn nok.

For at nytt utstyr skal være kompatibelt, må Telia bytte vegguttaket i alle leiligheter. Telia vil ta kontakt med den enkelte for dette, og det vil blir gjort innen 2-6 uker. Viser til informasjon gitt fra Telia om dette: «Kunden plikter å gi Telia nødvendig tilgang til internt spredernett og berørte boenheter for å gjennomføre oppgraderingene. Dersom Telia ikke får tilgang til boenhetene etter to forsøk, må den enkelte boenhet bære kostnaden for fremtidig oppgradering. Telia forbeholder seg retten til frakoble/omkoble vegguttak som ikke blir oppgradert, dersom dette anses som nødvendig for nettets kvalitet og stabilitet.» 

Styret er kjent med at enkelte sliter med ustabilt internett i dag, og denne oppgraderingen skal bidra til å løse de problemer som har vært. Hvis det fortsatt er nedetid etter oppgradering av infrastruktur og nye bokser, ber vi om at den enkelte tar direktekontakt med Telia for feilsøking. Hvis dere synes hjelpen fra Telia er dårlig og ikke fører frem til en løsning, ber vi om at dere tar kontakt med styret.

Fordelsprogram for beboereLes mer

Her er vi

Lensmann Klevs vei 181-214
2019 Skedsmokorset