Først og fremst må dere avslutte abonnementet dere har hos PlugPay (hvis dere kun bruker PlugPay i borettslaget). Dere kan pause abonnementet her: https://www.plugpay.no/brukerportal/ (dette kan dere gjøre nå, så har det virkning fra 29. februar (hvis dette gjøres etter februar, blir dere belastet for månedsabonnement også der)). Dere kan også avslutte kontoen hos PlugPay, men dette anbefaler vi å gjøre etter dere har tatt siste lading på anlegget.
Alle som skal bruke ladeanlegget f.o.m. 1. mars, må opprette konto hos Movel. Dette gjøres her: https://www.movel.no/bestill-abonnement
- For kontoer som er opprettet og aktivert innen 29. februar koster det kr 105,- i etableringsgebyr. Alle opprettelser etter dette koster kr 149,- (vi anbefaler dere å gjøre det i god tid før 29. februar).
- Dere kan i utgangspunktet benytte alle typer ladebrikker, og ladebrikkens ID legges inn i portalen ifm. bestilling. Dere kan også få tilsendt ny brikke fra Movel kostnadsfritt. Styret besitter flere laderbrikker fra Movel, så ta kontakt med styret pr e-post for å få brikke med en gang, og med dét raskere tilgang til lading.
- Hvis dere får feilmelding ved registrering, blir dere behandlet manuelt av Movel (du skal derfor ikke behøve å foreta deg noe, men følg gjerne opp med en e-post til Movel etter et par dager hvis ingen ting har skjedd).
Vedlagt ligger et skriv vi har fått fra Movel. Merk at vi har såkalt «rotasjonsplass», og at ladebrikke derfor må benyttes. Det er ikke mulig å lade uten brikke.
Med vennlig hilsen
Styret
Haugen Borettslag